Klachtenprocedure en cliënttevredenheid

Bij Vecht en IJssel werken we zo zorgvuldig mogelijk aan onze zorg- en dienstverlening, of het nu om wonen, welzijn of zorg gaat. Toch kan het gebeuren dat u ergens niet tevreden over bent. Als dat gebeurt, stellen wij het zeer op prijs als u dat met ons bespreekt. Alleen als wij weten wat er anders of beter kan, kunnen wij onvrede wegnemen en zijn wij in staat onze zorg- en dienstverlening echt te verbeteren.

Bij een klacht gaan we bij voorkeur met elkaar in gesprek om samen een oplossing te zoeken, zo dicht mogelijk bij de cliënt. 
In het stroomschema hiernaast ziet u overzichtelijk weergegeven welke stappen we (kunnen) doorlopen in geval van een klacht.

Meer informatie over de klachtenprocedure van Vecht en IJssel en diverse contactgegevens, kunt u vinden in de brochure ‘Waar kan ik terecht met een klacht’  (pdf).

Download hier ons klachtenformulier  (PDF).

Lees hier ons complete Klachtenreglement (pdf) .

KVVU

Vecht en IJssel is aangesloten bij de externe Klachtencommissie Verzorging en Verpleging Utrecht (KVVU). Deze klachtencommissie heeft eigen informatiefolder: KVVU- 'Informatie voor klager'.

Zorgkaart Nederland

Bent u niet tevreden of heeft u een klacht, vertel het ons.
Bent u wel tevreden, vertel het anderen! Bijvoorbeeld via een waardering op Zorgkaart Nederland, voor Vecht en IJssel als geheel of voor één van onze locaties.

Wij voeren structureel cliënttevredenheidsonderzoeken uit. 

Kijk hier voor de uitkomsten van ons meest recente onderzoek naar onze Zorg Thuis-dienstverlening.

Vecht en IJssel nieuws

Informatie-bijeenkomsten servicewoningen en zelfstandig zorgwonen op 13 en 20 juni

Op 13 en 20 juni houden we weer informatiebijeenkomsten over wonen in een servicewoning van Vecht en IJssel, of zelfstandig Zorgwonen in Zuylenstede en Ewoud. Met veel informatie, de mogelijkheid om vragen te stellen en met rondleidingen.

Vertrek bestuurslid Ilse de Jong

Wegens persoonlijke omstandigheden en in goed overleg met de Raad van Toezicht, heeft Ilse de Jong, lid van de Raad van Bestuur van Vecht en IJssel, besloten haar functie per direct neer te leggen.

Bontfire, 'het paard van de koning' ingeslapen

Tot onze grote spijt is vanochtend, dinsdag 18 april, op advies van de Universiteitskliniek voor Paarden van de Faculteit Dierengeneeskunde in Utrecht Bontfire, `het paard van de koning' uit onze dierenweide van Ewoud, ingeslapen.

Trefpunt Lieven de Key: ontmoetingsplaats voor ouderen met dementie uit Zuilen

Voor ouderen met dementie uit Zuilen én voor familie en vrienden die hen begeleiden, is er in onze locatie Lieven de Key nu een prettige ontmoetingsplaats onder de naam 'Trefpunt Lieven de Key'.

Open dag zaterdag 18 maart

In onze locaties Ewoud, Transwijk en Zuylenstede houden we zaterdag 18 maart van 10.00 - 12.30 uur een informatieve open dag. U kunt onder andere deelnemen aan rondleidingen en binnenkijken in appartementen.

Woonzorgcentra

Vecht en IJssel beschikt over drie woonzorgcentra, te weten Ewoud in IJsselstein, Transwijk en Zuylenstede in Utrecht. Stuk voor stuk unieke locaties door hun eigen identiteit en cultuur.
lees meer...

Gekoesterd Wonen

Binnen Vecht en IJssel bieden we Gekoesterd Wonen. Dit is een woonvorm waarmee wordt nagestreefd aan cliënten met een ZZP 5 (Zorg Zwaarte Pakket) en BOPZ indicatie, kwaliteit van leven en welzijn te bieden.
lees meer...

Servicewoningen

Vecht en IJssel heeft in IJsselstein en Utrecht diverse servicewoningen. U kunt hier apart wonen met de dienstverlening en faciliteiten van het woonzorgcentrum.
lees meer...

Zorg Thuis

Vecht en IJssel biedt mensen die thuis willen blijven wonen ondersteuning op het gebied van huishouding, verpleging, persoonlijke verzorging of begeleiding. Deze diensten zijn ondergebracht bij Zorg Thuis.
lees meer...